bismillah

bismillah

ayat 1000 dinar

ayat 1000 dinar

kalendar

kalendar



Saturday, February 19, 2011

diam

Sering berlaku dalam komunikasi, ada orang langsung tidak memberikan respons. Tiada sebarang tindak balas, hanya diam sahaja. Tidak bercakap atau bersuara, senyap dan membisu seribu kata. Apabila keadaan ini berlaku kita sering berasa kurang senang dengannya... Ya Memag Betul.... itulah yang berlaku pada aku kini.... hakikatnya aku ini seorang pendiam.. x byk cakap... .  aku ini byk wat hal sendiri..... mcm autisme lak plak...... hehehehe.....aku nie kalo dah mengadap wat keje aku akan leka dan x hiraukan orang keliling... lebih2 lagi kalo mengadap laptop... wat design ke.... kalo org tegur baru aku cakap...kadang2 aku x ada topik nak ckp dengan orang.... itu yg org keliling selalu ckp aku nie sombong.... berlagak.... dah byk kali aku kena mcm tue.... masa belajar dulu aku dicop student sombong.... masa jadi lecturer aku dicop kurang komunikasi dgn org...x pandai bergaul... salah satu sebabnya aku x terus keje kat situ... masa aku kpli dulu pun mula2 masa kenalkan diri org kata aku ini sombong..masa sek lama pun aku dicop guru yg sombong x pandai bergaul... sampaikan gpk aku suruh aku kuar dari bilik aku suruh bercampur dgn org lain......  sekolah baru ini entahlah x dengar lagi org kata.....tapi bila org dah rapat dengan aku saja yg kenal aku mcm mane.......kadang kesian gak kat aku... x fasal2 aku kena sound..... x salah apa2 tapi kena sound sbb x bergaul dgn org..
lupa lak... mak aku pun pernah sound aku... aku nie x byk ckp... takut anak lambat ckp mcm aku jugak yg x byk ckp.....aku kalo diletakkan dalam kumpulan yg blm kenal lagi memang aku mati kutulah..... lambat nak sesuaikan diri... nak fikir topik apa nak cakap.... .  kalo nak wat marketing @ mlm itu hancurlah... TAPI HAKIKATNYA ITULAH AKU.......

No comments:

Post a Comment


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...